11:30 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارشناس اقتصاد مسکن

بازار مسکن محاصره شد
نماد برتر-آخرین تکه از پازل امنیتی شدن بازار مسکن با اعلام آمادگی پلیس برای ورود به این بازار چیده شد. رشد قیمت مسکن در ماه‌های گذشته با واکنش هایی از سوی نمایندگان مجلس یازدهم همراه بود؛ مجلسی که پیکان انتقادات را به سوی دولت نشانه گرفت‌ و شرایط را برای تصمیمات خلق الساعه از سوی دولت فراهم کرد.
رشد بازار مسکن ادامه نمی‌یابد
نماد برتر- یک کارشناس بازار مسکن گفت: مجموعه عواملی همچون انباشت تقاضا بعد از رکود ناشی از کرونا، انتظارات تورمی، رشد بازارهای موازی، تحریم‌ها و افزایش نقدینگی​؛ منجر به ورود بازار مسکن به کانال ۱۷ میلیون تومان شد اما این روند ادامه‌دار نخواهد بود و در تابستان بازار به ثبات می‌رسد.
بازار ابهام آلود مسکن در سال ۹۹
نماد برتر- یک کارشناس با بیان اینکه بازار مسکن در سال ۱۳۹۹ تحت تاثیر متغیرهای مثبت و منفی قرار می‌گیرد افزود: اشباع بازار بورس و احتمال رشد قیمت ارز، از عوامل تهدید کننده بازار مسکن است اما دولت می تواند با ایجاد مشوق ها برای ساخت و ساز، اثرات منفی را خنثی کند.
سه‌گانه قیمت‌شکن در بازار مسکن
پایگاه خبری راد: کاهش ماهیانه قیمت در مناطق میانی، افت ۷۸ درصدی معاملات و افزایش ۲۵ درصدی ساخت و ساز، چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای را پیش روی بازار مسکن پایتخت قرار داده است.
تهرانی‌ها به خانه‌های کوچک‌تر رو آورده‌اند
پایگاه خبری راد: به دنبال ایجاد تلاطم قیمتی در بازار مسکن شهر تهران که از آذرماه ۱۳۹۶ آغاز شد حرکت اجباری متقاضیان به سمت واحدهای کوچک‌تر و قدیمی‌تر کلید خورد و در آذرماه ۱۳۹۷ برای اولین بار طی شش سال گذشته واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر مربع بیشترین سهم از معاملات مسکن پایتخت را به خود اختصاص دادند.
کمترین تورم مسکن در ۵ منطقه جنوبی تهران
پایگاه خبری راد: آمار گویای آن است که تورم مسکن طی سه سال گذشته در مناطق ۲۰، ۱۲، ۱۹، ۱۵ و ۱۸ کمتر از دیگر نقاط شهر تهران بوده است.
مستاجران شهری طی ۲۰ سال ۱.۷ برابر شدند
پایگاه خبری راد: تعداد خانوارهای اجاره‌نشین شهری از ۲۱ درصد در سال ۱۳۷۵ به ۳۷ درصد در سال ۱۳۹۵ رسیده است.
تهدیدی در پسارکود مسکن نهفته است
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصاد مسکن، نوسانات قیمتی که چند سال یک بار در بازار مسکن رخ می‌دهد را ناشی از نگاه سطحی سیاست‌گذاران به این حوزه دانست و گفت: اگر قیمت خانه در کوتاه مدت رشد نکرد نباید خوشحال باشیم؛ چرا که تهدیدی با عنوان نیاز انباشته، دیر یا زود خود را نشان می‌دهد.
بازار مسکن آماده رکود چهار ساله
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسکن گفت: سیگنال‌های بازار مسکن با توجه به سیکل‌های قبلی، نشان‌دهنده ورود به دوره رکود چهار تا پنج ساله است.
الان زمان خوبی برای خرید مسکن نیست
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار مسکن گفت: با توجه به این‌که قیمت مسکن در برخی مناطق تهران روند نزولی به خود گرفته هم‌اکنون زمان مناسبی برای خرید به قصد سرمایه‌گذاری نیست اما متقاضیان مصرفی می‌توانند اقدام کنند.
فشار بازار اجاره بیشتر شد + قیمت
پایگاه خبری راد: با آغاز تابستان مراجعه‌ اجاره‌نشین‌ها به دفاتر املاک سه برابر شده، اما قیمت‌ها نسبت به خردادماه افزایش چندانی نداشته است.
مسکن در یک قدمی دلار قرار گرفت
پایگاه خبری راد: قیمت مسکن با افزایش ۱۸۹ درصدی نسبت به فروردین ماه دو سال پیش در حالی به نرخ رشد ارز نزدیک شده که از نظر کارشناسان، محاسبات اقتصادی این بازار بر اساس نظام عرضه و تقاضا به هم ریخته و تابستان سال جاری باید شاهد ثبات قیمت در این بازار باشیم.
خرید مسکن از توان دهک‌های بالا نیز خارج شده است
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که قیمت‌های فعلی مسکن، تناسبی با توان دهک‌های میانی و حتی بالای جامعه ندارد گفت: اگر قرار است تعادل در بازار مسکن ایجاد شود باید نرخ رشد قیمت‌ها پایین‌تر از تورم عمومی قرار گیرد.
شش عامل جهش قیمت مسکن در اردیبهشت
پایگاه خبری راد: در شرایطی که تورم ماهیانه مسکن در کل کشور به ۰.۶ درصد کاهش یافته بود، قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه رشد ۱۲.۵ درصد را تجربه کرد؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد شش عامل در هجوم تقاضا به سمت این بازار مؤثر بوده است. یک کارشناس اقتصاد مسکن نیز می‌گوید که تغییرات قیمت در اردیبهشت نمی‌تواند ملاک ارزیابی باشد و در ماه‌های آینده بازار مسکن به آرامش می‌رسد.